Otevírací svodidlo VarioGate

Popis svodidla

Jedná se o oboustranné otevírací ocelové svodidlo, úroveň zadržení H2 (W2), sestávající ze:

  • Spodní část je široká 0,700 m a vysoká 0,378 m (stejně jako u VarioGuardu). Samotnou základnu tvoří plech, který leží na vozovce a na který může vozidlo najet, aniž by se dotklo svodidla. Proto návrhová šířka svodidla (neboli šířka, která se pokládá za šířku svodidla do projektu) je 0,400 m.
  • Sloupky - vzdálenost sloupků podpírající horní madlo je 1,33 m.
  • Horní madlo - šířka madla je 0,250 m.

Technické parametry

  • Výška svodidla: 900 mm
  • Šířka svodidla: 400 mm
  • Délka systému 20 m
  • Délka otevření 10 m

Využití svodidla

Umístění svodidla do středního dělícího pásu (SDP)

Předpokládá se použití ve středních dělicích pásech a v jiných dělicích pásech, kde jsou protisměrné (nebo také souběžné směry) rozděleny svodidlem (nebo svodidly) a je požadavek na jejich otevření.

Otevření svodidla

Vytáhnou se dvě trubky středního kotvení, následně se klikou „vytočí" kolečka u obou vnitřních dílů, vytáhnou se trubky, které tvoří závlačku mezi středními a krajními díly a pak je možno střední díly odvézt. V případě, že se vytáhne vždy po jedné závlačce mezi středním dílem a dílem krajním, je možno svodidlo otevřít jako vrata – viz výkres ke stažení nahoře, v pravé části této stránky.

Video - otevření 1x5 m

Podrobný popis svodidla

VarioGate je ocelové otevírací svodidlo oboustranné s úrovení zadržení H2. Sestává ze spodní části, která připomíná tvar New Jersey a na ní je na sloupcích horní madlo. Svodidlo sestává ze čtyř dílů, dvou dílů krajních, na které se napojuje jiné (běžné) svodidlo a dvou dílů vnitřních, které se otevírají. Svodidlo je podobné svodidlu Varioguard, má však jiné sloupky a větší madlo. Spodní část je široká 0,700 m a vysoká 0,378 m (stejně jako u Varioguardu). Celková výška svodidla je 0,900 m, šířka horního madla je 0,250 m. Vzdálenost sloupků podpírající horní madlo je 1,33 m. Spodní část je v úrovni sloupků široká 0,150 m a k základně se rozšiřuje jen mírně. Samotnou základnu tvoří plech, který leží na vozovce a na který může vozidlo najet, aniž by se dotklo svodidla. Návrhová šířka svodidla (neboli šířka, která se pokládá za šířku svodidla do projektu) je 0,400 m.

Krajní díly se kotví k podkladu osmi trny ø 30 mm délky 1 m. Osazení se provádí nenáročným způsobem – předvrtá se otvor a zavrtá trn. Žádná malta se nepoužívá. Vnitřní díly, které slouží pro otevření, se kotví uprostřed dvěma kotevními ocelovými trubkami, které se shora vloží přes madlo a zasunou volně do objímky v podkladu. Objímka se rovněž pouze zasune do předvrtaného otvoru. Podrobnější popis svodidla naleznete ve výkresu nebo v TP 252, ke stažení v pravém sloupci této stránky, sekce "Výkresy" a "Ostatní" .

Údržba svodidla

Pro dodávku, skladování, osazování, odsouhlasení, převzetí, opravy a údržbu svodidla platí TKP kapitola 11, "Svodidla, zábradlí a tlumiče nárazu" a dále v souladu s TP 203 a TP 139.

Výrobce

Pro zaslaní rychlého dotazu nebo zobrazení kontaktních údajů
klikněte na následující tlačítko